5 תרגילים לשיפור סגנון חתירה

כדי לשפר את השחייה חייבים לעבוד על הסגנון והטכניקה. שיפור הסגנון בשחייה ישפר את היעילות ובסופו של דבר יעזור לכם לשחות מהר יותר ובפחות מאמץ.


אבל קודם כל, מה הרעיון בכלל בלעשות תרגילי טכניקה? איך זה קשור לשחייה ואיך זה עוזר לשפר את תנועת השחייה? זו שאלה שנשמעת אולי טריוויאלית אך לא בטוח שכל מי שקורא שורות אלה מבין באמת איך תרגילי סגנון תורמים לסגנון..


שחייה היא אוסף של תנועות. שחייה היא תנועה מחזורית המשלבת מספר תנועות החוזרות על עצמן שוב ושוב אחת אחרי השנייה. בסדר ברור ובצורה קבועה. שחייה היא לא ריקוד. אז איך זה שכל כך קשה לבצע את הסגנון בצורה מושלמת?


לשחיינים בוגרים יש סט של תנועות קבועות שהם חוזרים עליהן שוב ושוב המרכיבות יחד את השחייה. הבעיה היא שלהבדיל מילדים, לבוגרים הרבה יותר קשה לשנות את סט התנועות הקיים. כדי לשנות את סט התנועות הקיים, צריך לדרוס אותו על ידי סט תנועות חדש. וזה הרעיון מאחורי תרגילי הטכניקה. לעבוד על תנועה אחת מתוך כלל התנועות המרכיבות את השחייה, לעשות אותה בצורה טובה בעזרת דגשים ועזרים שונים, ובהמשך להטמיע אותה בשחייה כולה. תרגילי הטכניקה הם עוגן אצל שחיינים חובבים ומקצוענים כאחד הרוצים לשפר את יעילות השחייה שלהם.


ישנם הרבה מאוד תרגילים לשיפור הטכניקה אך רציתי להתמקד בחמישה האלה שלדעתי הם החשובים ביותר וכדאי לתרגל לפחות אחד מהם בכל אימון שחייה, החל מהאימון הבא שלכם.


כל חמשת התרגילים בסרטון הבא





1. תרגיל בעיטה על הצעד


התרגיל קודם כל נועד כדי לשפר את המנח שלכם במים ולעזור לכם להיות יותר הידרודינמיים. ככל שתהיו צרים יותר במים כך תשחו מהר יותר בפחות מאמץ. התרגיל נמצא כאן



2. תרגיל בועות

אחד העקרונות החשובים ביותר הוא נשימה נכונה במים. זה אולי נשמע פשוט אבל הרבה מאוד שחיינים לא נושמים נכון ולא מוציאים את כל האוויר מתחת למים. תרגיל בועות יעזור לכם לנשום בצורה טובה יותר



3. בעיטת בלט

תרגיל שמיועד לשפר לכם את עבודת הרגליים, הרבה מאוד שחיינים לא עושים את תנועת הרגליים בצורה נכונה מה שגורם גם לעייפות מוקדמת בגלל צריכת חמצן גבוהה וגם מוריד את גובה הרגליים במים. לתרגיל בעיטת בלט




תחושת מים 1

תרגיל שמיועד לשפר את התפיסה. התפיסה זו התנועה החמקמקה ביותר בשחייה אבל אם תעשו אותה כמו שצריך, תגרפו כמו שצריך ותשפרו את הגובה במים. זהו אחד התרגילים החשובים ביותר בשחייה. לתרגיל






תרגיל עוגנים

תרגיל שמיועד לשפר את מנח כף הרגל במים. הרבה לא מודעים להשפעה המטורפת שיש למנח כף הרגל במים על מהירות השחייה. בעזרת התרגיל תפתחו את המודעות לחשיבות ותלמדו לשחות עם כף רגל במצב של פוינט. לתרגיל עוגנים






318 צפיות

הרצליה | תל אביב | רשל"צ