5 טיפים לשיפור השחייה בסגנון חתירה

ישנם המון אלמנטים ותנועות המרכיבות את תנועת שחיית החתירה. בסופו של דבר כולנו רוצים לשפר את יעילות התנועה, כלומר להצליח לשחות מהר יותר על אותה אנרגיה. או לחילופין לשחות באותה המהירות על פחות אנרגיה. הרי זו היא המהות של שיפור בשחייה, לא?


הכנתי לכם חמישה טיפים שאם תחשבו עליהם במהלך אימוני השחייה הבאים שלכם, תתחילו לשפר את יעילות השחייה שלכם. הטיפים מיועדים גם למי שרוצה ללמוד לשחות, כך שיוכל לאמץ את ההרגלים הנכונים כבר מהשחייה הראשונה וכמובן גם עבור מי שרוצה לשפר את מהירות השחייה.



1. גובה השחיין במים

אחד הדברים החשובים ביותר בשחייה היא הגובה של השחיין במים. ככל שנשחה גבוה יותר ככה נייצר פחות ה תנגדות מול המים ונשחה מהר יותר. זה קריטי במיוחד עבור מי שרוצה ללמוד שחיה ורוצה מהרגע הראשון לעבוד נכון ולשחות מהר יותר וביעילות גבוהה יותר. אם הרגליים שלכם שוקעות כדאי להסתכל על המדריך לתיקון רגליים שוקעות


2. הידרודינמיות

מה זה בכלל? במהלך השחייה ככל שנהיה יותר הידרודינמיים כך נייצר פחות התנגדות ונוכל לשחות מהר יותר בפחות מאמץ. תמיד נרצה להיות כמה שיותר הידרודינמיים ולעבור בתעלה כמה שיותר צרה. תמיד תדמיינו שיש לכם שתי

קירות מהצדדים שלכם ותעברו בתעלה כמה שיותר צרה. ככל שתהיו צרים יותר כך תהיו יותר הידרודינמיים. תרגיל בעיטה על הצד יעזור לכם לשפר את ההידרודינמיות שלכם


3. דחיפת המים אחורה כדי להתקדם קדימה

כדי להתקדם קדימה חייבים לקחת מים אחורה. כל התנועות שלכם צריכות להתמקד באיך אני לוקח מים אחורה ולא לכיוונים אחרים. תרגיל תחושת מים מספר 2 יעזור לכם לשפר את הכיוון אליו אתם דוחפים את המים

4. בכל אימון חייבים לעבוד על תרגילי טכניקה

אחת הטעויות הנפוצות של שחיינים בוגרים הוא שהם לא עובדים על טכניקה בכל אימון (אם בכלל..). בדרך כלל בוגרים רוצים לעבוד על הכושר, לשרוף קלוריות ושוכחים שכדי לשחות ביעילות גבוהה יותר חייבים לשפר את הטכניקה. עם הזמן אפילו בתוך האימון, הטכניקה נפגעת, היעילות יורדת ושוחים לאט יותר. גם שחיינים מקצוענים עובדים על טכניקה בכל אימון!

הפלייליסט של כל תרגילי הטכניקה


5. שיפור הכושר

הכושר מורכב מהרבה מאוד אלמנטים. רוב השחיינים שוחים כדי לשפר את הכושר, מערכת הלב ריאה, המערכת האירובית ולשפר את המהירות. צריך לזכור שכדי לשפר את הכושר חייבים לעבוד על כלל האלמנטים של הכושר ולא רק לעשות אינטרוולים וסטים מהירים. הנה תוכנית אימון לדוגמא הכוללת את כל האלמנטים שצריכים להיות באימון שחייה. והנה השפה לאימון שחייה נכון.






154 צפיות

הרצליה | תל אביב | רשל"צ