הרגליים שוקעות? ככה תציפו אותן

שקיעה של הרגליים בזמן שחיית חתירה היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל שחיינים. אחד מעמודי התווך של שחייה יעילה היא הידרודימניות, כלומר באיזו קלות חודר הגוף את המים. ככל שהשחיין יהיה צר יותר, ארוך יותר וגבוה יותר, כך התמונה שהוא ייצר מול המים תהיה קטנה יותר ובסופו של דבר יעיל יותר. כלומר על אותו כוח, יעבור השחיין בתעלה צרה יותר וכך גם מהר יותר, מאחר והתנגדות המים תהיה נמוכה יותר.


בתמונה: שחיין עם רגליים שקועות


במצב אופטימלי הרגליים צריכות להסתתר מאחורי הגוף כך שאם נצלם את השחיין במבט קדמי, לא נראה אותן. ככל שהרגליים יהיו נמוכות יותר כך התעלה בה עובר השחיין תהיה גדולה יותר והן ייצרו התנגדות שתעכב את השחיין ותפגע ביעילות.


אחת מתופעות הלוואי של רגליים שקועות היא עבודה מוגברת של הרגליים. השחיין מנסה להרים באופן טבעי את הרגליים למעלה וכך הוא בועט חזק יותר ומהר יותר. ברוב המוחלט של המקרים זה לא יפתור את הבעיה ולא ירים את הרגליים אלא יגרום לבעיה אחרת והיא עייפות מוקדמת של הרגליים. ברגליים יש לנו שרירים גדולים מאוד שצורכים המון חמצן. למעשה בשחייה למרחקים עבודת הרגליים צריכה להיות מינימלית. גם עבודת רגליים טובה תורמת בסך הכל כ- 10 - 15% מסך כוח ההתקדמות של השחיין.


רוצים לדעת איך לפתור את הבעיה? הורידו את המדריך המלא, בחינם!


אז מה הם 4 הגורמים המרכזיים לשקיעה של הרגליים?

  1. דחיפת מים למטה בחלק הקדמי של התפיסה

2. תזמון החלפת הידיים - החלפה מאוחרת תגרום לחלק האחורי לשקוע

3. החזקת אוויר בריאות - יציפו את החלק הקדמי אך יגרמו לחלק האחורי לשקוע



בתמונה השחיין מחזיק אוויר (אין בועות)

4. עבודת רגליים לא נכונה דרך השרירים הקדמיים במקום הישבן



רוצים לדעת איך לפתור את הבעיה? הורידו את המדריך המלא, בחינם!

0 צפיות

© 2020 by Solos Concept - SWIM SMART ISRAEL